Start With Something New
A new blogger that doesn't know about anything and need advice from other people... yea that's me

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)

By Joey Ronald John Lee
Ok sekarang saya kerja dengan nie satu syarikat 'KKK' dan bekerja dirumah la. Sebab apa bekerja dirumah, sebab kami hanya akan kerja bila kena call jadi yea... Masalah sekarang mau buka nie account kwsp. Wah apa2 pun saya tidak tau nie pasal KWSP. Yang saya tau gaji kena tolak la pasal nie KWSP. Paling bikin panas lagi itu cukai kerajaan. Owh yea last week saya pening-pening la then I went to see the doctor. Itu doktor cakap saya kurang gula? dalam badan. Punya binggung saya. Sebab saya selalu makan gula2 yang manis2 lagi punya makanan (saya rasa tidak la terlampau sampai kena diabetis) dia suruh saya bawa gula2 setiap kali jalan untuk mengekalkan kestabilan glukosa. Wahlawe I tell u! So from now on I have to bring anything that contain sugar (gula pasir boleh ka tue? xp) hahaha. I know my post kurang gambar suda jadi saya akan post kalau saya buat outing nanti ok :)
 

4 comments so far.

  1. LeeJB 21 August 2008 at 12:19 pm
    Senang ja. Kau inda tanya abang kau lol. Pi pejabat KWSP. Bawa IC. Isi borang. Jangan lupa minta nombor pendaftaran KWSP majikan. Pastu, hantar lah tu borang. Selesai. Masih inda faham, tanya di kaunter pertanyaan KWSP.
  2. Anonymous 21 August 2008 at 9:17 pm
    ba..jan lg mnum air mineral.mnum air GULA!!!HAHA.pekat tahap dewa ah.ingat!!kekalkn kestabilan glukosa dlm badan
  3. Jenny 8 November 2008 at 11:57 am
    when i register kwsp is my old company name,tapi skrg i dah change company lain. so..skrg i nak pendaftaran caruman melebihi kadar berkanun,ada problem dgn nama majikan x?
  4. Joey Ronald John Lee 8 November 2008 at 12:06 pm
    Hai Jenny, kwsp saya masih belum kena buat lagi sebab terpaksa resign dari tue company. Taku nanti tidak dapat bahagi masa dengan assignment di kolej :)

Something to say?